shopaholic

Fridays, hade antagligen fått jobbet om jag inte var ute efter ett deltidsjobb. Fan.
Hon frågade om jag kunde sluta på H&M istället, men na, javene, tror inte det.

     

Fridays, fast fel fridays. Legobygge på Aker brygge, kul.


Så rullade helgen förbi, rätt fint.. I fredags så satt jag och stirrade in i dataskärmen 06.25 och tänkte "jag
kommer aldrig hinna till spinningen 06.30". Det får vi aldrig vet, eftersom att jag fick inte lös blicken
härifrån förrän kring åttasnåret. Då gick jag och la mig igen och tänkte,"fan att jag inte gick och tränade,
då hade jag vart färdig nu". Väckaren ställdes fram till tio, för att jag skulle kunna göra ett nytt försök på
träning halv elva.

Kvart i tio ringer en av mina lagkamrater och hörde om jag kunde rycka in på jobbet vid elva-tolv, istället
för klockan fyra. Då kände jag såhär, iom att ingen var sjuk och läget på schemat sett likadant ut igår
som när de tittade på det vid tio.. att ne, vet ni vad, jag ska på spinning halv elva och jag kan komma
efter, men jag kan inte lova när jag landar. Billström sätter ner foten.
Kom på jobbet strax efter tolv och jobbade nästan till tio, kaos som vanligt, och jag behöver alla pengar
som kan tänkas checka in så.

På fredagskvällen så stapplade Stina in vid halv tolv-tolv från jobbet, hon skulle bara byta om, kiwikläderna
duger tydligen inte somm dresscode på krogen (?). Jag somnade i tid, men sov inte riktigt på hela natten.
Upp och jobba klockan nio i vart fall, det gick brabra. Fin vakt 9 - 14.

Igår så var jag och Stina på stan, usch vad pengar jag gjorde av med, som jag verkligen inte hade tänkt
eller över huvud taget ville göra av med. Ska kolla igenom det jag köpte och försöka lämna tillbaka lite :)
Vill ju hellre spara pengarna tills mamma kommer och till 17e Maj då flickorna kommer.
Förstår dock inte hur det kunde rinna iväg så hemskt..

 
Skinnbrallor 50:- H&M trend ( tidigare 1299:- ) KAPKAP
Vita shorts 50:- H&M trend ( inte allt för snygga ) fortfarande inga pengar.
Klänning röd/vit/blå-randig 249:- Urban ( jätteenkel men fin ) får ändå inte lämna tillbaka.
Blå tröja med axelvaddar 149:- H&M trend ( väldigt enkel men användbar ) kanske lämna tillbaka.
Mjukisar till min mjukiströja från trenden 50:- H&M trend ( kommer användas ) kostar inget.
Blå/rosa-blommig skjorta 199:- H&M devided red ( jättefin att ha bara som den är och till shorts ) kanske onödigt, men vill ha.
Vit/orande-blommig lös T-shirt 149:- gina tricot ( väldigt fin att knyta uppe till höga byxor, sommar ) fan.
Blåa sommarskor 69,50:- H&M ( kommer användas, vill ha i flera färger )
Röda skor 249:- Din sko ( Ballerina, med spänne runt fotleden, jättefina ) borde lämna tillbaka.
Tublinne 49,50:- H&M devided black ( blå/vitt-randigt, mycket användbart i sommar )
3-par trosor 99:- Lindex ( plomberade två par, 3for2 ) Kanske lämna tillbaka.


        

        

        



Fan, jag som inte shoppat sedan jag köpte två vanliga vita tröjor när jag var i Stockholm 19 Mars,
och inte ens varit sugen. Allt kom nog över mig nu.. Ska överväga hur jag ska göra, ändå väldigt fina
kap från min sida. Ska Reklamera på en stickad tröja för 299:- också.. Det här är egentligen inget jag
reagerar över i vanliga fall, är bara att jag vill se till att kunna spendera pengar när mamma kommer
framförallt. Ser så mycket fram emot att bara gå ut och fika, äta god mat och sånt :) MYSMYS!

Igår kväll så var vi så sugen på att style'a till oss lite, haha. Tanken var.. när vi var på stan, att vi
skulle vara jättepyntade och åka till några grabbar nära oss. Det slutade med att klockan vart
alldeles för mycket och vi liftade med Stinas arbetskamrat upp till Majorstuen i en taxi (?). Där
trodde vi att grabbarna skulle infinna sig på ett uteställe. Ne-e. Dom var på väg mot hållet där vi
bor. Fuckitfuckitfuckit, vi satt i ett hörn på qadiz en stund, sedan kom höjdpunkten på kvällen
med jättesött kaffe och en karatekid, som höll på att sparka ned oss på vägen hem.

Har precis kommit från Stepstyrke på en timmes pass. Stina är på Peppes den jäveln och slänger i sig 
våldsamma mängder pizza med Kiwi fredensborg. Vadå möte? Vi har möten varje tisdag på jobbet, 
då får vi börja jobba en timme tidigare. Fast faktist, älska h&m, vi har väldigt fina premier ibland.
Sugen på Al dente snart folkens :) 

Ska snart ta och trippa mig bortöver mot, eh.. Just i denna mening inser jag att jag bara antagit vart dom
är och käkar, alltså på sentralstasjon. Det är det enda peppes pizza jag vet. Det lär lösa sig, jaja, jaja!
Halvgrått ute idag, vad hände med det fina vädret som skulle komma? Stina och jag får nog gå och sola
kanske..

Nog lika bra att vi ska se shopaholic ikväll..



Hörs'å!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0