tusen, tusen tack älskling

Jag orkar inte berätta vad jag gjorde igår, men kommer ett nytt i posten imorgon i vart fall, glimrende!
Var på kiwi vid sjusnåret och letade efter svenskar, fann bara stina. Stina is back, and she is not black!
Därefter ringde jag och kollade läget hos Telia och alla dess vänner, samt telia vänner. Tittade mig lite
i spegeln, klappade mig på kinden och sprang ner till sentralen och tog ett tog (tåg på norska, kul, hehe).

så var jag framme hos tannlegen, haha orka hålla på. Med 17700 kr i plånkan, kom jag trippandes in där i
fornebu tannlegesenter (som om jag inte var livrädd för att bli rånad, utan som om inget hade hänt).
Jag skulle ta ett lån på de pengar jag inte kunde betala för idag, här kommer anledningen..

Tandställning
33 000 kr

Minst hälften måste betalas för att de ska få beställa tandställningen från USA
16 500 kr

De resterande pengarna skall betalas under tiden jag har tandställningen
16 500 / 6 mån

Betalar jag däremot allt på en gång så får jag 5% rabatt.
33 000 x 0,95 = 31 350

Fanns ett lån som man kunde betala tillbaka på 4 mån
275 kr

Vilket innebär att jag tjänar på att ta ett lån på resterande belopp, eftersom att jag då får
1650 kr i rabatt - 275 kr (engångssumma för lånet).

Hade precis betalat 20900 kr, vilket innebar att jag ville ta ett lån på
31 350 - 20 900 = 10 450
10 450 + 275 = 10725

Allt var i princip färdigt, tills jag fick ett litet nej. Satt i en sjuk väntekö (så sjuk att jag
inte hann ta hand om min hälsa halv elva och gå på stramoppuls). Väl framme berättar
hon för mig att jag inte kan ta ett lån, eftersom att jag har ett smutsigt personnummer
(vilket jag håller med, om även om hon inte använde samma ord). Alltså, för att jag inte
är norsk medborgare så fick jag inte ta något lån, skitliv.

Livet kom däremot precis tillbaka, eftersom att jag har en underbart fin vän.
Först fick jag henne, sen fick jag min (hennes) rosa ipod, och nu har jag
13000 på mitt svenska konto. Åt helvete med hälsan, det här är min lyckodag.
Ger man, så får man tillbaka, karman håller på att vända. Hjärtat oroar jag mig
dock aldrig för att jag skulle kunna ge för mycket till. Jag älskar dig, närsom hursom älskling.

Dock har det fortarande inte kommit in några pengar som jag ska kunna betala hyran hemma med.
Har även tillkommit två elräkningar (som maggan sagt varit betalda) som legat och chillat hos inkasso.
Tack snälla mamma för att du betalat dom, kärlek.

ELLERS ELLERS, jobb på en treochenhalva.
Tänkt att hinna med.. att göra lite käk, kolla på lite jobb, får se hur det blir med träning.
Vill även sända en tanke till min älskling som är på jobbet och gör ett toppenjobb, hon kan allt.





     




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0