en typisk lördagkväll?

Hej alla vänner och bekanta.

Steg ganska precis upp efter att denna nyktra natt bjudit mig på 5 fina timmars sömn.
Undra vad som hände? Det känns i vart fall bra att varit nykter, man är lite mer av en
människa både idag och imorgon. Därför väljer vi denna vecka att räkna dagarna 7.
Söndag är ju egentligen ingen riktig dag.
Några minuter innan 23 igår, så vaknade jag upp ur min koma jag somnat in i och Stina
ur sin träsmakskoma ifrån soffan. Vi tog våra härliga själar och kroppar, med fötterna
200 meter bakom oss till kiwi. Stina hade kontantkortsabstinens och jag, jag köpte min
dagliga dos russin. DET ÄR SLUT PÅ DET NU!! nej, inga mer russin, jag vill inte mer,
låt mig vara!

Igår var det musikens dag i denna härliga stad.  Stina och jag (+ sapa som inte hade så
mycket att säga till om, då majoriteten satt på iduns) gjorde som miranda skulle gjort,
+ och - listor. Vi övervägde från öl till bio, bio till öl, så länge att Stina började ta reda
på vad sångtexter hon inte förstod betydde, kopplade dem till människor runt i kring sig
och utan sysselsättning till mig, så fick jag lov att somna. Ingen bio, ingen öl. Konstig lördag.

I vart fall så efter kiwi så tänkte vi att vi faktist kunde lyssna på musiken denna stad hade
att bjuda på. Knäpptyst, rakt av, stendött! Synd att vi alltid ska vara så sent ute..
Vi satt oss på en uteservering och drack en härlig capuccino. Vid ettsnåret började det
bli kallt som fan och vi insåg att vi inte skulle klara vägen hem om vi tog av oss de fula,
röda uteserveringsfiltarna. Så vi tog med oss de fula, röda filtarna och klarade oss hem.

Nu är sapa imperdible, saponny säkerhetsnål on her way. Stina den sega, men fina, har
precis duschat. Jag funderar på att vara skitjävla dryg och hinna med samma som föregående
duschare. Så, jag smyger nu. Men har egentligen inte tid, det här är sista soldagen på
tusen år!

YALLA HABIBI!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0