Mars, du är bänkad ett år framöver!

Mars månad lurade mig till skåne, vet inte, jag är ju i norge och här betyder ju allting allt annat än det betyder på svenska.

Sv.rar - No.konstig, Sv.rolig - No.lugn, Sv.tös - No.hora, Sv.yr - No.kåt .

Så maj är tydligen inte måne nu, det är mars, pilutta mig. 
Hela den här jävla månaden har verkligen bara piluttat och gjort lång näsa åt och med mig. I februari så blev Faiza, min kära vän kidnappad och till slut som vi fick veta, mördad. Känns både hemskt och ledsamt att jag sitter här och tänker surra om mina I-landsproblem när Faiza är borta.. Men jag vet att Faiza hade velat det, vi älskade att klaga tillsammans.
Jag kommer alltid att ta god hand om dig i mitt hjärta Faiza!

Iaf så var jag på hennes begavning (vilket var väldigt hårt, men fint).
På vägen därifrån, när jag stigit ur taxin, så märker jag att min mobil, som jag hade på vägen tillbaka, var borta. Förmodligen så hade jag den i knät när jag satt i taxin och tappade den när jag skulle stiga ur. Så var Mars igång..

Jag går in på telekiosken eller vad den kan tänkas heta, köper en ny likadan mobil, med abonnemang. I ett sånt tillstånd så kan vilken försäljare som helst, sälja vilket skit som helst, jag tar vadsom, fortast möjligt bara.
Fanns ett abonnemang på 75 kr i månaden. "finns det inget med gratis sms?", -"jo, 299 kr i månaden", -"okej, taget". När jag kommer hem inser jag att jag inte smsar någon i norge i princip och att smsen till sverige kostar som vanligt.
 
Helgen runt den 12e var Linn här och hälsade på, underbart mysig grej i sig. Vi yrade omkring på krogen och hux flux så var plånboken Linn inte tagit fram ur väskan, framtagen ur väskan av någon annan och puts väck! Där i fanns även mitt bankkort. Efter minst 100 om, alltfler men och några gyllene tårar så hade vi fått våra kort spärrade.
Dagen efter (det här är egentligen roligt) har de hittat linns plånbok uppstoppad i hållaren för pappershanddukar. Haha, jävligt snopet tänker någon, när den ska torka sina händer och det kommer fram en tusenlapp ur pappershanddukshållaren. 

Iaf, så står jag torsdagen den 18e och håller på att färga håret (telefonen ligger på tvättstället). Telefonen ringer, jag reser mig upp, sätter på kranen för att tvätta händerna, telefonen börjar leva sitt eget liv och känner sig helt plötsligt tydligen också jävligt dyngig. Telefonbad, rosa batteri, vilket oftast innebär att telefonen till slut brinner upp. Dock lever den iaf än.
Jag fönar telefon & batteri och låter medans färgen sakta men säkert rinna nerför mina fina axlar.

Startar telefonen, mamma ringer och undrar vad som försegår. 
Mamma berättar, som om inte mars månad i sig vore nog, att hon som bor i min lägenhet inte betalat en enda hyra. När jag åkte så betalade jag för november, december och januari.
I december flyttade hon in, jag hade alltså betalat två månader som jag senare skulle få tillbaka. Har inte fått tillbaka de pengarna än, i tillägg var varken februari eller mars spenderad en krona på heller.

Jag ska sluta vara en godtrogen människa, men det kommer att bli en kamp. 
Jag tror inte på riktigt att folk gör så här. Jag tror att om jag lånar ut 20 000 till en människa, så är det ju självklart pengar jag får tillbaka, för så skulle jag göra? 
Jag är faktist sugen på att låna 15 000 av någon nu, för att jag får billigare tandställning om jag betalar alltihopa på en gång, men då ser jag ju till att betala tillbaka det på ex.vis tre månader? jag kommer aldrig för mitt liv att kunna förstå hur man kan vara så oansvarig och ha så lite till samvete. Det här kan medföra att jag kanske inte kommer att kunna låna pengar till skola, bil eller hus i framtiden. Jag är fel person att sätta i en sån sits. Jag som alltid ligger flera månader i förväg. Jag finner faktist inte ord för dig eller det här, mamma har tagit alla utav mig.

Helgen samma vecka kommer, jag åker till stockholm. Hade väldigt mysigt hos puppie. Kul att få träffa vänner :)
På söndagen sitter vi i puppies kök, tagit en mysdrink. Jag lyckas välta halva min mugg med vin+sprite över mias mac, tack ska jag ha. Som det verkar nu, så verkar den iaf fungera. Ja, jag vet inte vad mitt karma vill mig.
Pratade och umgicks även den helgen med hon som bor i min lägenhet och allt skulle vara fixat med hyrorna.

Jag kommer tillbaka den 22a och ringer därefter hela veckan för att få tag i mitt bankkort. Till slut satt jag där i telefonen och mimade till "koden har kommit, den kom den 18e, men kortet har inte kommit".
FAN va bra att koden har kommit tänkte jag, eller?
Nu senast jag ringde, i fredags, så kollade människan till slut upp vad felet var. De har beställt ett bakkort med id-kort bakpå, så de väntade på fotot. Tusen tack. Jag tycker klart att det är fiffigt med sådana bankkort, men jag har aldrig haft det tidigare, så varför skulle jag vilja ha det nu och pricken över allt, varför I SMYG?!
Kortet kommer dessvärre efter påsken, som om hon tyckte synd om mig. 25-30 dagar utan bankkort är det nya svarta.. Jag sparar pengar på det iaf, se det ljusa, se våren!

Idag sa jag JA till tandläkaren och invisalign, vilket jag precis kommer att ha råd att betala hälften av. Så, 10 minuter senare ringer mamma.. Hyrorna är ifortfarande inte betalda. Det är så att någon vill döda mig långsamt.


Och som jag önskar att det här och hela jag vore ett aprilskämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0