Söndag

Dom säger att man är lediga i norge på söndagar, det är alldeles riktigt och rätt.
Undantaget kom denna söndag då stina begav sig mot sitt gröna jobb för att räkna
hur många saker dom hade.
Mamma och jag gjorde våran vanliga sovaut. Strax före tolv hade vi tagit oss ut på
upptäcksfärd. Vi hade kikat ut en väg ovanför oss som såg väldigt mysig ut, som i
ett litet italien. Vi hade en jättehärlig promenad i ett mycket vackert väder med shorts.
Rätt vad det var såg vi en "visning"-sskylt, och varför inte tänkte vi. Lägenheten var
dock till salu och inte till uthyres, så vi fönstershoppade.
Sedan började magen kurra och mamma var gullig och bjöd mig på en kaffekopp utan
kaffe och en bocca med kyckling och pesto, underbart god. Det var inte mammas fel
att vi inte fick kaffe. Jag fyllde kopparna i maskinen, men maskinen var inte fylld på
kaffe, typ. Vi satte oss i parken och njöt av stämningen i sig. 
Sedan traskade vi hemåt, i väntan på att stinadenfina skulle sluta. Tvättmaskinen som
vi satte igång innan vi startade promenaden var nu färdig och klar. Mammor är ju 
mammor och det finns ju alltid bara en. Hon konstruerade en tvättlina från fönstret till
närmaste grenen i trädet. Väldigt fiffigt. Så, jag sov i svenska sängkläder inatt.
Efter projektet så tog vi tag i kortleken och snurrade några varv av 500, längesen.
Kortspel är underskattat. Ölen fick också sin roll. 
När stina kom hem så åkte vi och grillade laxen som marinerat in sig riktigt i vitlöken.
Sofienbergsparken är så mycket finare i solen, så fin ska den vara jämt. Vi hade med
oss vinet och humöret, lyxsöndag.
Vi var på väg hemåt, jag frös, alla frös. Jag trodde att vi alla ville hem, men nej, stina
och mamma ville på bugges. Jag och Nils gick hem och snackade skit. Han skulle börja
jobba, så jag var tvungen att ringa efter sällskapet som fått en öl av bugge.
Vi gick hem och mös.

        

        

        

    

        

     

  

 



   Tack för i helgen älskade mamma! Jag kommer snart hem igen..
 

Kommentarer
Postat av: mamma pia

tack själv för en fantastisk trevlig helg! Å hälsa STINA så jätte mycket. vilka fantastiska bilder!hi hi

2010-05-04 @ 23:04:25
Postat av: Ida

det ska jag göra :) Ja, kul med kort från helgen. Ses snart! pussokram!

2010-05-05 @ 01:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0