flink jenta

jag var flink igår. allt tar så mycket längre tid än vad man tror, så man får ta allt ettervart.
jag diskade mest bara bort igår och finlirade lite på ytan, torkade av handfat och sånt.
hann liksom bara påbörja ett grovgöra. jag kastade alla mina kläder på sängen för en ny
organisering. jag hatar att inte ha garderoben i ordning. så tråkigt att när man fixat allt
så rasar det så fort när man inte har någon riktig förvaring. tar man ett plagg raserar man
allt man en gång spenderat en hel söndag på. iaf klart för gårdagens söndag :)
resultatet blev två byrålådor, en resväska under sängen och en garderob.





   

jag är fortfarande inte frisk. så denna dag ska inte heller ägnas åt träning, utan städning.
rensning av duschen och bortdiskning. oscar hann inte diska, men han hann däremot laga
tacopaj som han kom förbi med till lunch åt mig. gullegull!

oscar ville att jag skulle komma förbi och hälsa på honom på jobbet idag, så att han skulle
ha något att se fram emot. tänkte försöka komma ihåg att köpa spikar då. då blir det
utslängning av spektaklet i hallen som jackorna hängt på (nästan bara mina jackor, så onödigt
och otympligt när den tar upp hela hallen) och upp med krokar. vad vi ska göra av skorna är 
en annan fråga. men nog firrar jag det, jag är aldrig omöjlig.

köpte även en "vinterjacka" idag. inte superduperübervarm, men superduperübervarm för
att vara idas vinterjacka :) så, bra jobb. gillar att jag köpt skor och jacka nu!
svart huvjacka med sånt vitt lurv i. nej, inte sånt långt hårigt, mer sånt som ser ut som 
ett får. var sugen på grön, men med tanke på mina jordens alla färger i halsdukar tror
jag svart är ett smart val.
JA! - på tal om halsdukar. jag köpte en halsdukshängare på IKEA när jag var där med Lisa
& Sara. 19 halsdukar är vi uppe i. undra vad jag ska göra av den? jag skulle vilja ha den
istället för våran taklampa som knappt finns.

     



Flottig och fin ansiktsmask. vart inget nagellack, men idag är en ny dag.

     

nej nu har jag suttit här alltför länge. måste skynda mig och diska.
sedan vidare mot spikköp och påhälsning av oscar. so long på mig själv.

Kommentarer
Postat av: Störst syrran

vilken bra uppfinning de var den där halsdukshängaren.. en sån skulle vi behöva oxå :)

2010-10-12 @ 13:09:47
URL: http://elinbillstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

javet, förjävla härlig. den har alltid varit slut när jag vart på ikea, men nuså. 35 spänn tror jag? som hittat!

2010-10-12 @ 16:07:04
Postat av: Elin

men så sjukt billigt! Nästa gång ska jag oxå införskaffa en :D pussis!

2010-10-12 @ 19:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0