puss

hallå igen, svara mig snälla, svara är det någon där, hallå? kentiga dar.

 

jahej. jag har blitt hemmafru. jobbat 7-15 denna vecka, som den finaste saga.
försöker tänka ut vad jag egentligen gjort denna vecka, förutom att arbeta mig.

härom dagen rensade jag duschen med plumbo, då kliar det i ögon och hals,
förkyld eller inte. så efter att jesus & jag återuppstått efter förkylning + plumbo
så dog jag lite igen.
tre år sedan skolan nu, hjärnan blir tyvärr inte större och hjärncellerna heller inte
fler på h&m, utan nyheter, med höst. efter att jag plumbo'serat duschen, så kom
den självklara, men trots allt inte så briljanta idén om att spola bort de härliga
råttorna och de försvunna (och saknade) hårstråna från det inte längre alltför vita golv.
en dusch och en översvämning till. tack för att jag kokat 20 liter vatten och
gått in i en djupare förkylning för att fortfarande ha en orensad dusch.

På jobbet har det varit fullt öpp. sverige, perssons och alla de fina männen
skulle komma på besök idag. vi har slickat golvet, strukit alla kläder, putsat
alla smycken, knäppt varenda knapp, försökt älska alla kunder, ja nivet, ALLT.
de stod i ett hörn och småpratade lite, för att sedan leta sig mot flygtåget och
hem till sitt saknade stockholm. härligt.
jag ska borsta tänderna en extra gång idag, utifallatt de fina männen skulle
sakna mig och komma tillbaka.

på tal om jobbet, så.. ska majsan, vår underbara, outbytbara, fina och härliga
chef sluta?! det är inte okej. jag har dock lovat att söka, jag stället upp.
på 16 år har 23 stycken försökt driva h&m på oslo city, en har klarat det.
Majsan är den enda, the one and only. Jag skulle inte vilja ta över efter henne.

skärgårdsdoktorn är det nya. det är fint, som snus ungefär. imorn är det fredag
och jag skulle kunna jobba en vecka i streck till. helg, som snus. känns oförtjänt?
men jag tycker om snus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0